vrijdag 21 november 2008

Hermosa in maatje 'een stuk kleiner'

Omdat ik mijn schoonzus wilde verrassen met een nieuw FM patroontje heb ik mezelf de Hermosa cadeau gedaan (enorm balen zeg! *grinnik*). Ik had er natuurlijk helemaaaaal niet bij stil gestaan dat die pas begon op maatje 92/104 en dus was de eerste klus aan dit nieuwe project: de boel flink verkleinen naar ongeveer 74/80. Het patroon valt ook nog eens zeer ruim en voor ons smalle meisje heb ik de boel dus echt enorm moeten innemen. Op een zeker punt in het tekenen ging ik mezelf zelfs afvragen of het hele effect van het shirtje niet verloren zou gaan omdat ik overal zo'n boel afhaalde. Maar ik moet zeggen dat het resultaat me helemaal meevalt! Ik heb een effen tricot voor de bovenkant genomen en een enorm ribbelende tricot voor de onderkant. Dat was het tweede twist-punt in mijn hoofd, zou deze stof niet helemaal opkrullen of een ander vernietigend effect op het eindresultaat hebben? Toegegeven, het verwerken van de krulstof was niet gemakkelijk, maar de locker kan echt alles aan! Zelfs 20.000 kilometer rolzomen (want de Hermosa heeft nogal een onderkantje!) was geen probleem. Op de taille heb ik nog een rood kant-bandje meegestikt. Die rekt niet mee, maar voordat Sofie eruit barst zijn we wel weer een paar jaar verder en dan issie al lang te kort geworden!



Geen opmerkingen: