donderdag 6 november 2008

Salopette jurkje van spijkerstof

Vele malen heb ik gedacht om het hele geval in een hoek te gooien. Spijkerstof is echt ZOOOO stug om mee te werken en het hele jurkje was daardoor helemaal niet meer soepel! Desalniettemin ben ik nu echt blij dat ik hem toch afgemaakt heb. Vanochtend de jurk (overigens uit de Knippie-baby winter 2008) aangepast en wat stond hij goed!! De lengte is goed, de taille is super, kan er niet meer van zeggen, hij is gewoon goed gelukt! Zelfs het satijnbandje zit er goed op. Op de foto lijkt het enorm te bobbelen, maar dat komt door het niets-ontziende licht wat erop staat. Oke, toegegeven het bobbelt wel een beetje, maar dat komt omdat de roezel daaronder eindigt, het is niet zo dat het ding er bobbelend op genaaid is. En ik heb trouwens ook de drukknopen aan de zijkant maar weggelaten. De werkwijze zoals die omschreven was in de Knippie snapte ik totaal niet, dus ik heb alles maar gewoon vastgenaaid zonder split. Werkt ook goed ;)
Nu nog een truitje in de blauw/paars-witte stof met een paars biesje en onze dame is weer compleet!



En nog een dag later met het lieftallige model erin. Sofie vindt de stofvoorraad ook leuk!

1 opmerking:

Anoniem zei

leuke site.. helemaal mijn ding.
Leuke dochter ook! Ik zie ze al helemaal in mama's voorbeeld lopen, met die stofjes enzo